zondag 13 januari 2013

Jaarrekening GreenChoice

Inmiddels is het meer dan een maand geleden dat ik de meterstanden aan GreenChoice heb doorgegeven. Op 7 december 2012 om exact te zijn. Op de dossierpagina staat dat je binnen 3 weken na het opgeven van je meterstanden de jaarrekening krijgt.

Betalen of terugkrijgen?

Zal het zo zijn dat GreenChoice eerst de jaarrekening stuurt naar iedereen die moet bijbetalen en pas daarna naar degenen die geld terugkrijgen? Dit is natuurlijk niet te controleren, maar het heeft er wel alle schijn van. Niet eerlijk! Na het ontvangen van de jaarrekening zullen we waarschijnlijk ook nog een poos op het geld moeten wachten, en inmiddels is het eerste voorschot voor 2013 al geïnd en nog niet verder verlaagd n.a.v. het nieuwe - veel lagere - verbruik.
Wie heeft al een jaarrekening en moet geld terugkrijgen (of heeft dit zelfs al binnen) en wie heeft de rekening al en heeft moeten bijbetalen?

3 opmerkingen:

  1. Ik heb er zelf geen ervaring mee, nog geen jaarrekening aangevraagd, maar kwam het probleem al eerder tegen op klachtenkompas.nl. Greenchoice liet in een reactie weten; 'Greenchoice heeft de afgelopen maanden een aantal wijzigingen aangebracht in het klantsysteem en hierdoor is het helaas technisch gezien nog niet mogelijk om deze negatieve verbruiksnota's op te maken'.

    De klager liet vervolgens weten: 'Dit is dus wederom hetzelfde antwoord wat ik al 4 maanden te horen krijg. Ik verwacht een oplossing. Ik vind het compleet ongeloof waardig wat vorig jaar wel kan nu niet meer kan.'

    Hierna is de termijn van de klacht medio december 2012 verstreken en GC heeft niet meer gereageerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je er nu van als je met die opkopers in zee gaat. Dat eindeloze geklooi als je iets van hen wilt dat niet tot de standaard 1001 vragen hoort uit de FAQ lijst...ook zo 1 was Evolta die later overging in Energiebedrijf.com ofwel het tegenwoordige Oxxio BV. Gaat net zo lang goed totdat er een probleem is waarvoor je hen nodig hebt en dan begint het gedonder, de tijd en geld die je dan kwijt bent staat eigenlijk in geen verhouding tot de besparing op de energiekosten als je met hen in zee gaat. Met Oxxio heb ik uiteindelijk gedreigd met de NMA en dat liet hun interne procedure duidelijk versnellen want toen kon het plotseling wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je reactie snap ik niet helemaal. Ik zit bij GreenChoice om twee redenen. Of die reëel zijn en kloppen weet ik niet, want dat kun je nooit controleren.
      GreenChoice heet zo omdat ik hoop dat ze 'Green' zijn en aan mijn milieu denken. Daarnaast gaat GreenChoice het meest flexibel om met het terugleveren van mijn zonnestroom.
      Op dit moment is het alleen wat lang wachten op mijn afrekening, die inmiddels 6 weken op zich heeft laten wachten in plaats van de op de website aangegeven 3 weken.
      Ik heb afgelopen vrijdag een DM via Twitter gekregen dat mijn jaarrekening maandag 21/1 wordt verstuurd en dat ze geen onderscheidt maakt tussen klanten die moeten betalen en klanten die geld terugkrijgen...

      Ook dat kan ik niet controleren. Kennissen die moesten betalen hadden hun rekening al redelijk snel begin dit jaar. Ik krijg geld terug en moet er 6 weken op wachten (en als ik niet had geklaagd misschien wel langer?).
      Ondanks dat ben ik prima tevreden over GreenChoice en schaar ik hun niet onder de noemer 'opkopers' en verwacht ik dat zij een 'blijver' zijn.

      Verwijderen